lørdag 19. januar 2008

Looking for the colour green...



Jack er en snodig liten kar. På dager jeg har fri kommer han og titter på meg og sier (på hundespråket) "Hei Siri - i dag må vi gå tur, vet du!" Vi har vår faste rute - gjennom skog og ned langs strand. Ofte tar jeg med kameraet for å fange små detaljer i naturen. Noen ganger har jeg "tema-tur", en gang var det rust, en gang var det blomster, og i dag var det grønnfarge.


Jack is a funny little fellow. On my days off he will come to me, saying (in his dog-language) "Hey Siri, today we have to take a walk, right?" We have a regular route - through the woods and along the beach. I often bring my camera in order to catch small details in nature. Some times I have a "theme-walk" such as rust, flowers, and today it was the colour green.






















Nede på stranda var det ikke mye grønnfarge, men sanden var aldeles vakkert dekorert med spennende linjer av bølgene. Jack har det med å springe som en tulling når vi er der, så sanden var ikke like glatt og fin da vi gikk!

Down by the beach I could not find to much of the "colour green", but the waves had done a wonderful job decorating the sand - making lines in interesting patterns. Jack likes to run like a maniac on the beach, so it did not look nearly as smooth and nice when we left.






Været i dag var variert og det var lett å se hvor bygene gikk. Hadde jeg kunne lagt på lyd til bildet ville det kommet masse uling og bråk fra vinden som gjorde sitt med mastene på seilbåtene.

The weather today was rapidly changing. It was easy to see where the showers were. If I could have added some sound to the picture, there would be lots of noice and howling from the wind playing with the sailboats' masts.

2 kommentarer:

Lise sa...

Du har en vakker natur for dine hunde-turer!! Selv om jeg bor "på landet" i Oslo, er nok mine hunde-turer" - selv på gangveier - omgitt av mer trafikk og trafikk-lyder. Fotografiene er nydelige...
Lise

Monika sa...

Hei Siri
For ein fine tur dere har hatt - misunner dere - ingen sne
Her er det masse sne - og ingen sandstrand eller bølger .
Berre MASSE sne
Smil fra monika