Med sladden på plass er teppet koselig og uskyldig - men under dekket er det 21 års aldersgrense :-)
tirsdag 14. desember 2010
The Peep show
Med sladden på plass er teppet koselig og uskyldig - men under dekket er det 21 års aldersgrense :-)
torsdag 3. juni 2010
Price or punishment...
27 halve 30-cm'ere med vintermotiv - ja det blir litt av en utfordring...
Yesterday our guild had its summer meeting, and as an extra activity we had a fabric lottery. Whoever that wanted to participate brought along a 30 cm piece of fabric, divided in 2, and it should have a wintery motif. The fabrics were to be sorted into two similar piles, and two lucky winners were to be drawn. The challenge was to make a quilt before our Christmas meeting. Never before have I heard so many saying they did not want to win! Several said it was not a price but a punishment.
Guess who drew one of the piles...
Mafia Quilt update:
søndag 31. august 2008
Playtime...





onsdag 5. desember 2007
Quiltelagsmøte


Wenche har innført på hvert møte at alle som har på seg navneskilt er med på trekning av en gevinst. Denne gangen var det hele 5 gevinster! Og hadde man flere navneskilt fikk man være med på flere trekninger - så lure Ann-Karin vant to gevinster. Og jeg vant en! Rød Thaisilke - fantastisk nydelig. Takk, Wenche :-)
After Wenche started as chairwoman she decided that at every meeting, everyone wearing a nametag would take part in a drawing. Today there were 5 drawings! If you had more than one nametag, you would be eligible for more than one prize - so Ann-Karin, smart as she is, won two prizes. And I won as well, two pieces of beautiful red Thai silk. Thank you, Wenche :-)
Årets Julegave-opplegg var Katta-i-sekken gaver. Hadde du med en gave, fikk du trekke en gave. Hadde du med fem gaver fikk du trekke fem gaver. Alle var dermed sikret "gevinst", spenningen var hva man fikk. Selv hadde jeg med to pakker, hver med et julestoff i rødt og gull, og med glitter-tråd til. Jeg fikk et mønster med snømenn, og en pakke med to gule stoff og en trådsnelle.
This year's Christmas-present program was what we Norwegians call "Kitten in a sack". If you brought a gift, you would draw a gift. If you brought five gifts, you would draw five gifts. Everybody was guaranteed to receive a "prize", the exitement was what was in the presents. I brought two gifts, each with a red/gold piece of fabric and some metallic thread, and received a snowman-pattern and two yellow fabrics and yellow thread.


