Viser innlegg med etiketten Nytt år. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Nytt år. Vis alle innlegg

mandag 5. januar 2009

Juleskitur :-)

Julen er over, det nye året har startet, og vi bretter på nytt opp ermene for ennå et år gjøre en god innsats for konge og fedreland...


Det ble en lang juleferie i år, og med en ukes opphold på Østlandet i strålende vintervær ble det anledning til å gjøre noe jeg ikke har gjort på mange år - få meg en skitur på julaften :-)



Noen få minusgrader, sol fra skyfri himmel, passe mye snø, glitrende snøkrystaller, harespor i snøen og silkeføre gjorde dette til en fantastisk inngang til julehelgen. Måtte vi bare kunne gjøre dette hver jul!

Jack fikk seg et lite støkk da han nesten ble nedrent av en skiløper som kom motsatt vei. (Det var min feil som ikke hadde han i bånd.) Heldigvis gikk det bra både med skiløper og hund, og etterpå tok jeg Jack i bånd - men så hadde han da også fått slik respekt for skiløpere at han kravlet langt uti snøkanten neste gang det kom en på ski motsatt vei!
Da skituren var over med mye løping i nedoverbakke så han ut som en nisse med rim i skjegget!

tirsdag 1. januar 2008

Hver dag er en skjelden gave...


Det var vakkert på Sunnmøre i dag. Det nye året viste seg fram, skinnende og ubrukt. Jeg gikk og tenkte på åpningsstrofen i diktet til danske Mads Nielsen: "Hver dag er en skjelden gave, en skinnende mulighet..."

The weather was absolutely wonderful today. The new year did a show-off, shiny and unused. It made me think of the first line in a Danish poem: "Each day is a rare gift, a shiny opportunity..."


Oppe i skogen var det barfrost, rim på bakken og is på vannpyttene. Naturen er en fantastisk designer. Mennesker kan skape mye vakker og spennende kunst, men etter mitt syn er det ikke noe som kan måle seg med det vi finner ute i naturen.

The forest was covered with frost and ice. Mother Nature is a marvellous designer. People can create wonderful and exciting art, but in my opinion nothing can compare to what we find outdoors.








mandag 31. desember 2007

Godt nytt år!

Så er det blitt siste dagen i dette året. Selv om i morgen sikkert ikke blir så veldig anderledes enn andre dager, så er det jo spennende å tenke på hva det nye året bringer, ikke sant! Vi kan tro at det nye året ser trygt og solid ut - akkurat som dette inngangspartiet til et gammelt stabbur - men hva venter på den andre siden? Ikke godt å vite. Heldigvis!
Godt nytt år til dere alle, kjente og ukjente!

It is the last day of this year. Even though tomorrow will probably not be very different from other days, it is always interesting to think about what the next year will bring, isn't it! We may think that the new year will be safe and solid - just like this entrance to an old food storage house - but what awaits on the other side? Not easy to tell. Fortunately!
Happy new year to you all, friends and strangers!