Viser innlegg med etiketten Fabric postcard. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Fabric postcard. Vis alle innlegg

lørdag 18. oktober 2008

This and that...

Mange prosjekter på en gang igjen - ikke noe nytt fenomen, og ikke noe som vil bli endret heller!
Postkort-byttet er endelig fullført, det siste kortet kom i posten forrige uke. En av disse damene har vært på langtur, det var lenge siden hun var postlagt, og hvilken omvei hun har tatt skulle vært artig å vite. Jeg etterlyste kortet, og Lynn sendte et nytt - men dagen etter det kom så ankom det første som var postlagt også. Hmmm???

Lots of projects at the same time - not a new phenomena, and I don't want it different either! The postcard-exchange is finally completed, the last pc arrived last week. It was posted a long time ago, and I would like to know where the lady has been in between. I asked Lynn if she had sent her card - which she had - but then she sent a new one. The day after it arrived, the other one came!



I det siste nummeret av Quiltemagasinet var det mønster på denne løperen. Ettersom jeg akkurat da hadde en kreativ sperre var det greit å sy noe slikt med firkanter og trekanter og slikt. Her var det om å gjøre å ha tunga rett i riktig munn! Og så fikk jeg prøvd ut litt av stoffet jeg fikk av mor :-)

In the last issue of Quiltemagasinet there was a pattern for this tablerunner. I was having a creative block right then, so it was a good opportunity to make something from squares and triangles and such. Concentration was neccessary! And I got to try out some og the fabric I got from my mother :-)


Hemmelig prosjekt nr 1 på gang...

Secret project #1 going on...


Og hemmelig prosjekt nr 2...

And secret project # 2...

tirsdag 15. juli 2008

And some more...

Ikke før hadde jeg lagt inn bildet av mottatte kort i blogen så kom jammen postmannen med tre nye! En vakker geisha fra Annette i Washington, en flott quiltet trekant fra Janice i North Carolina og et nydelig filigranlignende mønster fra Nancy i North Carolina.

Right after I had posted the picture of my received cards in the blog, the mailman came with three new cards. A beautiful geisha from Annette in Washington, a lovely quilted triangle from Janice in North Carolina and a beautiful filigree-looking pattern from Nancy in North Carolina.

On the back of Annette's card was printed a quote by Mahatma Ghandi:
"Be the Change you want to see in the World".

I like that!

Look what I got!

Det kommer stadig nye postkort fra byttegruppen Art2mail. Min blogvenninde Lise har nok rett når hun skriver at dette kan man lett bli avhengig av! Så moro og inspirerende det er å få slike små håndlagde kunstverk i postkassa, når man stort sett er vant til at det kommer reklame og regninger :-) Selv synes jeg det er gøy at det kommer kort fra "det store utland" - ekstra moro er det når jeg får tilbakemeldinger fra de som mottar mine kort at det er spennende å få kort fra Norge!

Bildet under viser alle kortene jeg har mottatt til nå - og så har jeg flere å glede meg til :-)

Cards are getting in from the Art2Mail group. My blogfriend Lise is right when she says that this is addictive! It is both fun and inspiring to receive these hand made pieces of art in my mailbox, when I usually only get bills and advertisements. I think it is very special to get cards from "the world outside" - and enjoy reading comments from those that have received my cards that they think it is fun to get cards all the way from Norway!

The picture shows all the cards I have gotten so far - and there are more to come :-)

... og så har jeg fått flere kort - med vakker tekst...

... I have received other cards as well - with warm words...

søndag 6. juli 2008

Postcard production...

Så var jeg endelig ferdig med alle postkortene til postkortbyttet! Jeg trodde jeg var ferdig for et par uker siden, men litt kresen og kritisk bør man vel være når det gjelder ting man skal sende vekk. Dermed måtte jeg sette meg ned med stoff og sjablonger og Paintstiks igjen. Er egentlig litt fornøyd med resultatet, da. De fleste er på håndfarget stoff, jeg har brukt paintstiks og Angelina og litt perler. I morgen går alle 25 i posten - til USA, England, Canada og Australia :-) Bon Voyage!
I have finally finished all my postcards for the swap. I had finished most of them two weeks ago - I thought - but decided that some weren't good enough to be sent away. Picky, picky! So I had to get out some more fabric, Paintstiks and stencils. I must admit that I am rather pleased with the results. Most of them are made of handdyed fabric, with paintstik stencilling, angelina, and seed beads. Tomorrow all 25 will be put in the mailbox - to USA, UK, Australia and Canada. Bon Voyage!

mandag 9. juni 2008

More postcards...

Nå har jeg fått tilsammen fire postkort fra byttegruppen :-) Det er virkelig festlig å finne små kunstverk i postkassen, og helt utrolig at det går an å sende noe som er laget av stoff som et vanlig postkort. Jeg har såvidt begynt å lage til mine, men har nærmest prestasjonsangst når jeg ser hvor fine de jeg har fått er. Vel, det får bare stå til :-)
I have now received four postcards in my swap. It is really fun to receive these small pieces of art in my mailbox, and quite amazing that it is possible to send something made of fabric as ordinary mail. I have just started making mine, but must admit I worry that mine aren't nearly as beautiful as the ones I have received. Oh well, I just have to do my best :-)
Den japanske skjønnheten med ekstra kimono har jeg fått av Susan i New York.
Susan in New York made this Japanese beauty with an extra kimono.

I dag lå det to postkort i postkassa - ganske unormalt egentlig ettersom det skjelden kommer noe annet enn reklame på mandager. Sommerfugl-kortet er fra Sarah i North Carolina, og hjertekortet er fra Cynthia i California.

Today there were two cards in my mailbox - rather unusual as I normally just get junkmail and ads on Mondays. The butterfly-card is from Sarah in North Carolina, while the heart-card is from Cynthia in California.

lørdag 24. mai 2008

Swapping postcards...

Det heter seg at har man mye å gjøre så får man gjort mye mer også - som om jeg ikke hadde nok å gjøre så ble jeg så inspirert av min nye blogvenninde Lise til å melde meg på en postkortbytteklubb, art2mail. 25 damer i en gruppe, de fleste fra USA men også noen fra Canada, England og Australia, så nå er det bare å sette seg ned og produsere postkort. Det gleder jeg meg til! Selv fikk jeg det første i postkassa mi i går - tusen takk, Robin kattedame!



It has been said that when you are busy you get much more done - as if I do not have enough projects right now I joined a postcard swapping group, art2mail , inspired by my new blogfriend Lise. The group has 25 members, mostly from the USA, but also some from Canada, UK and Australia. Now the challenge is to find time to make the cards, I look forward to making them! I received the first one in my mailbox yesterday - thank you Robin catlady!