søndag 16. januar 2011

Aquarius

Den tradisjonelle kjøkkenfargen er blå. Fra gammelt av ble det sagt at det holdt insekter borte.  Selv har jeg valgt å ha blå dekor på et hvitt kjøkken.  Over kjøkkenbordet har jeg tre små quilter som er blå og som jeg har kalt Aquarius 1, 2 og 3.




De tre quiltene er laget av et blått batikkstoff med delfiner og stoff som jeg har malt selv. Har har jeg fått brukt mange teknikker for å pynte produktene.  Playtime :-)


Det er sjøstjerner med mange armer, små fisk og masse sjøgress.



Det er helhet i bildene, samme motiv men likevel ulikt.



Det lyseblå stoffet har jeg malt med pensel.  For å få liv i stoffet blandet jeg litt perlemorsmaling inn i blåfargen.  Sentrum i denne sjøstjerna er kjøpt på et marked på Kreta.



Midten i den andre sjøstjerna har jeg laget av trådrester sydd fast på chiffon (mellom vannoppløselig plast).


Sjøgresset og sjøstjernene er klippet ut av et stykke stoff jeg lagde av mange stoffrester festet på vliesoline, og med Angelina oppå der igjen. 



Fiskene ble til ved å klippe ut fiskefasonger av Vliesofix, stryke dette på toppen av stoffet, og påføre folie på fisken. 



Ei sild, og ei til...


2 kommentarer:

Bjørg sa...

Nydelige arbeider!

Lise sa...

Lekkert!! Og hvem har ikke blått kjøkken??? (Og litt sent, men dog: godt nytt år!!)