lørdag 23. oktober 2010

Playtime

 Jack og jeg har lekt oss med det nye kameraet.  Vi har funnet ut at det er helt suverent til å ta bilder av "folk og hunder i farta"! Da det kom snø tidligere i uka tok vi oss en tur på stranda, og der har han for vane å springe tulling :-)

 Det var noen dager med mye vær, og på Sunnmøre er det ensbetydende med dramatiske farger på himmelen. Dette var midt i den blå timen!


Snøen kom brått og uventet på de fleste - både bilister og blomster.  Jeg er en stor takk skyldig til mitt dekkhotell som ringte for et par uker siden og spurte om jeg ikke hadde lyst til å skifte dekk FØR snøen kom! 

Blomstene var nok ikke like heldige med planleggingen. Men pent var det!





Litt interiør-forografering har vi prøvd oss på også. 
... og egentlig skulle det vært tente telys inni husene, og jeg skulle prøvd den nye eksterne blitsen som jeg også har kjøpt.  Men den fikk jeg ikke til å virke.  Så gikk det opp for meg at det skulle jo være batterier i den, og det hadde jeg ikke der og da :-/  Jammen bra jeg har teknisk innsikt!


Men min nye macro-linse virket!  Alt blir mye større og mye nærmere, og den virker akkurat slik jeg har drømt om i flere år :-)
Kari-datter ser for seg at jeg kommer til å ta mange blomster- og kummelokk-bilder.  

For ikke å snakke om at jeg kan ta flotte bilder av det jeg lager. 

En helt vanlig oldemor-rute under produksjon ser plutselig helt anderledes ut bare vi kommer tett nok innpå!




... jeg ser forresten at jeg har et langt stykke å gå når det gjelder å ta gode macrobilder med riktig dybde og fokus! 

Ciao, folkens!  Jack begynner å bli lei av at matmor knipser bilder av ham i hytt og pine!

Ingen kommentarer: