mandag 9. februar 2009

Knit two...

Det er en stor utfordring for meg å sitte rolig mesteparten av tiden - nærmest umulig. Så da må jeg bare sørge for at jeg er i bevegelse og gjøre noe selv om jeg i ro :-) I restekurvene mine ligger det mye garn av ulik opprinnelse, og nå har jeg bestemt meg for at i løpet av denne perioden skal jeg bruke mye av det til noe mer eller mindre fornuftig.

Prosjekt nr 1 ble et tovet sitteunderlag, strikket i striper av Fritidsgarn, Eskimo og trippel finullgarn. Oi oi oi så digert, tenkte jeg da det var ferdig strikket - men etter toving i 60 grader ble resultatet et snertent lite underlag :-) God tur!

It is a great challenge for me to sit still most of the time - almost impossibe. So I just have to make sure I am doing something while beeing stuck sitting down :-) I have several baskets filled with yarn of different origin, and have decided that during this period I will use much of the yarn for something more or less useful.

Project no.1 was a felted pillow to bring along on trips, knitted in stripes of different woolen yarn. By golly, it really looked humongeous when I was done knitting! But after a round in the washing machine at 60 degrees, it turned out nice and small - just right for a small buttock to sit on :-) Bon voyage!


Prosjektet som nå er på gang er en flettepute hentet fra Tine Solheims Maskeball. Boka er stappfull av fantastiske bilder og kreasjoner - det er ikke alle jeg synes like mye om, men du verden så mye fint!



The project I am working on now is a braided pillow fram Tine Solheim's Maskeball. The book is crammed with gorgeous pictures and fantastic creations, not all of them completely to my liking, but my oh my how wonderful!




I tillegg er det mye tid til å lese. Nå har jeg nettopp begynt på Knit Two, oppfølgeren til The Friday Night Knitting Club, og vet at jeg kommer til å kose meg stort med den nye boka :-) (Jeg foretrekker å lese på engelsk for å holde språket ved like.) Da er det bare å lage en god kopp te, og krølle seg opp - ikke helt lett med foten høyt plassert på ei pute - under et slumreteppe og forflytte meg mentalt til Walker & Daugher på Manhattans West Side... håper bare at denne boka har en hyggeligere slutt enn den første!

In addition I have plenty of time to read. I just started reading Knit Two, the sequel to The Friday Night Knitting Club, and I know I am going to enjoy this book immensely :-) (I do prefer to read in English to keep the language up-to-date.) What great joy to make a nice cup of tea, curl up under a quilt - not easy to curl up with the foot high up on a pillow however - and move myself mentally to Walker & Daugther at Manhattan's West Side... I just hope this book does not have the same sad ending as the first one!










2 kommentarer:

Lill sa...

Hei.
Fyrste gong eg er innom her, så koseleg du har det. Strikker du.. slik som eg gjer. Og sitteunderlaget blei jo knallstilig:0)) Blir spennande å sjå puta.
Ha en flott tysdag.
Smil frå Ørsta

Lise sa...

Hei! Så glad jeg ble for å lese at det har kommet en ny bok om fredags-strikkeklubben da. Det visste jeg ikke!!Har tatt vare på muffinsoppskriften fra den første, men har ikke prøvd den enda. Håper det går bra med foten din. JEg er redd jeg havner i samme situasjon om en stund - men ting tar tid i helsevesenet vårt!! God bedring.