søndag 28. oktober 2007

Eksamensarbeid og lysdypping



Den siste uken har jeg jobbet intenst med eksamensoppgaven min, avspaserte til og med en dag for å konsentrere meg om dette! Ga opp å vente på fargepulveret fra USA, og besluttet å bruke det stoffet jeg hadde igjen fra den første batchen jeg farget. I følge min lærer i Canada så blir resultatet faktisk bedre enn det jeg først hadde planlagt. Ikke så galt at det ikke er godt for noe. Men nå kom selvfølgelig fargene! Det får bli et matchende veggteppe og puter etter hvert. Men først får sengeteppet bli ferdig - hvis jeg greier å manøvrere det inni symaskina!



This week I have worked hard on my final assessment, even took one day off from work in order to work on it. I gave up waiting for the dyes to arrive and decided to go with what I had left from the first batch of fabric I dyed. According to my teacher in Canada, the result looks better than the initial idea. But of course - the dyes just arrived! Maybe I will make a matching wallhanging and a couple of pillows. But first I must finish the quilt - if I can manouver it inside the sewing machine!



I går var jeg på Hobbyboden i Ålesund og dyppet lys. Det er første gang jeg har vært med på dette, og det var morsomt å se lysene vokse etterhvert. Det tok noen timer dette da, og ettersom jeg hadde vært på trening rett før jeg gikk på lys-dyppe-seansen, var jeg stuptrøtt da jeg kom hjem. Det ble middagslur både før og etter middag...

Men det ble da en del lys jeg kom hjem med - et "Hellig tre konger lys", og 12 rette lys.



Yesterday I was dipping candles at a hobby shop in Ålesund. I have never done this before, and it was fun to see the candles growing! The whole thing took a few hours, and as I had been to the fitness centre first, I was dead tired when I came home. Fell asleep both before and after dinner... I came home with one
"Three wise men" candle and 12 straight candles.











Ingen kommentarer: