torsdag 18. oktober 2007

Kaoskontroll del 2

Tre dager med hektisk aktivitet på jobben var over i går - i dag satt jeg bare og så ut av vinduet og lot som om jeg gjorde noe...

Hjemme har jeg begynt å få kontroll på prosjektene, og det ser litt ryddigere ut på arbeidsbordet. Men hva gjør man med tusen avklipte jarekanter og andre småbiter? Jo, man lager et lite stykke stoff av det! Her har jeg tatt et stykke Solvy, lagt masse småbiter oppå sammen med litt garnbiter, lagt et stykke Solvy på topp, og frihåndsquiltet det hele før jeg vasket vekk Solvyen. Og vips har man et lite stykke originalt stoff i A4 størrelse. Hva man skal bruke det til får bli en overraskelse - for meg inkudert :-)


Three hectic days at work are over. Today I was just sitting at my desk looking out the window, pretending to do something...

At home I an beginning to get my projects under control, and my workdesk are starting to look a bit more tidy. But what do you do with a thousand pieces of selvedges and other snippets? Well, you can make a new piece of fabric out of it. I took a piece of Solvy, placed lots of snippets including some yarn on top, and then another piece of Solvy. The whole thing was free-motion quilted before I washed the Solvy away. And there it was, a brand new original piece of fabric the size of a sheet of copy paper!

Ingen kommentarer: