mandag 3. desember 2007

Goodies, goodies...

Etter å ha tilbrakt helgen hos mine foreldre på Hønefoss var det nå på tide å gjøre en alvorlig innsats for å komme i havn med julebaksten. Vel, julebakst ... jeg er IKKE glad i å bake. Lage snop derimot liker jeg godt. Dagens produksjon ble fudge (ny oppskrift - spennende når vi deler den i ruter i morgen!), tre porsjoner med gele-ruter (skal deles opp i morgen de også), kransekake-stenger (av ferdig kjøpt deig) og to ulike marsipan-konfekter (nye oppskrifter, det også). Kanskje man tøyer strikken langt når man lager nye saker til jul? Litt ble bakt forrige uke, og litt til må vel lages før alle er fornøyde. I år har jeg forresten kjøpt ferdig pepperkakedeig! Og så skal vi koke karameller :-) Men jeg har egenlig ikke tid til dette her, jeg vil da mye heller sy!

After spending the weekend at my parents' house in Hønefoss, it was now time to make a serious effort to finish baking for Christmas. Actually, I am NOT very fond of baking, but I love to make candy! Today I made fudge (new recipie, we are anxious to see how it turns out), three batches of Jello-squares (to be cut into dices tomorrow), almond cookies (I bought ready made dough...) and two different marzipan candies (also new recipies). I am probably taking a big risk making new stuff for Christmas! I did some baking last week, and will probably have to make a few more cookies and candies before everybody are pleased. By the way, I have bought ready made gingerbread dough! And then we are going to cook caramels... But I really don't have time to do this, I would rather spend time sewing!

Ingen kommentarer: