fredag 20. august 2010

Footloose part three...



For tredje år på rad sitter jeg i sofaen med høyrefoten godt bandasjert.  Samme dumme cystedannelse som for to år siden, og i følge ortopeden var det ikke så vanlig at det kom tilbake.  "Men så er du vel ikke så helt vanlig, du heller", sa en av kompisene. (Hva skal man med uvenner når man har slike venner...)  Det har vært som å gå på en klump under foten lenge, og hoven og ekkel har den vært - og både Jack og jeg har nok blitt i dårlig form pga dette.

For the third year in a row I am sitting in my sofa with my right foot all wrapped up in bandage.  Same type of cyst as two years ago - the orthopedian said it was not usual that it came back, but as one of my best friends said: "You are a rather unusual person, so that is probably why".  It was like having a big lump the size of a golfball under the foot, and it was swollen and not very good at all - and because of this, both Jack and I are in rather poor shape...



Med tre ukers sykemelding er det best å finne på noe morsomt å bruke tiden på.  Jeg har nå et stichery-prosjekt på gang, som jeg har tenkt på en stund.  Det var flere i quiltelaget som begynte på AnnAKa sitt Eventyrteppe, og på fleip begynte jeg å snakke om at jeg hadde Asbørnsen & Moes Erotiske Folkeeventyr i bokhylla, kanskje det ville vært et alternativ for meg som ikke liker å sy etter andre sine mønstre?  Nå er det i gang - så får vi ser hvordan resultatet blir! Kari-datter rødmet da hun så hva jeg holdt på med - kanskje det blir for
sterkt til å vises fram?


Being on sickleave for three weeks makes for doing something fun and creative.  I have started a stichery-project that I have had in mind for a while.  Several girls in the quilting guild are working on AnnAKa's Fairytale-quilt.  As I am not a person that like to sew using other people's patterns, I startet joking about making a quilt using motifs from the old "Norwegian Erotic Folktales" that I have in my bookshelf. Now I have startet - it will be interesting to see how the result will be.  My daughter blushed when she saw what I was making - maybe it will be to crude to show when it is done?

1 kommentar:

Lise sa...

Du kan jo lage et sengeteppe til din egen seng??? Synes ideen var flott!! God bedring.