onsdag 1. september 2010

Pink frenzy...

Jeg fortsetter med å stitche mine uanstendige eventyrmotiv, og vil påpeke at det er ikke jeg som har tegnet dette - det er anerkjente tegnere som har illustrert boka!  Har planlagt hva og hvordan det skal bli, det kommer etterhvert.  Men i tillegg har jeg sydd litt annet de siste dagene, takk og pris for at jeg har en kjekk hobby! Hvis ikke så hadde tre uker sykemelding gjort meg sprø :-)

I am continuing to stitch my indecent motifs, but will emphasize that I did not make the original drawings.  The folktales were illustrated by professional artists! 
I have planned how the quilt is going to be, but will come back to this later.  In addition, I have been doing some sewing the last week.  Thank goodness for a great hobby - otherwise three weeks sitting on my butt would make me crazy :-)

Rosa er yndlingsfargen min, selv om jeg ofte foretrekker sort, grått eller hvitt på ting som jeg omgir meg med. Men noen ganger er det artig å la den lille jenta inni meg komme ut og lage noe skikkelig feminint :-)

Pink is my favourite colour, even though I often prefer things that are black, grey or white.  But sometimes it is fun to let the little girl inside me come out to play and make something very feminine :-)






En stor del av arbeidet er å finne fram riktig stoff og planlegge hvordan det endelige produktet skal bli.  Så dermed kan man jo like gjerne lage to stykker med en gang!  Greit å ha til julegaver og denslags :-)

A major part of this kind of work is finding the right fabrics to use and planning how the final product will look like.  So I might as well make two of each at once!  For Christmas presents and such :-)





Badedamer fra Loralie Designs og undertøy fra Timeless Treasures blir fine toalettvesker og sminke-punger. Toalettveske etter mønster fra Hanne Schneider. Ikke noe for gutta, dette!
Bathing beauties from Loralie Designs and underwear from Timeless Treasures are great for toilet bags and makeup-purses. Hanne Schneider made the pattern for the toilet bag.  This is not for the guys! 







Jeg har liggende mye stoff som er mono-printed eller som jeg har brukt sjablonger på.  Små stoffstykker er supre til å lage etui til digitalkamera og briller! Mønster fra Quilting Art Gifts.

I have lots of monoprinted and stencilled fabrics.  Small pieces of fabrics are great to use for cases for digital cameras and eyeglasses.  The patterns are from Quilting Arts Gifts.




Ok, noen andre nyanser av rosa har sneket seg inn i arbeidet... 



Ok, some other nuances of pink snook into my work...









De neste dagene skal jeg konsentrere meg om eventyr-teppet mitt. Og om å bli bra i foten!

The next days I will consentrate on my folktales-quilt. And on getting my foot healed!

Ingen kommentarer: