mandag 12. april 2010

A place for everything...

Lørdag var jeg på besøk på en av favorittbutikkene mine - Nedre Strandgaten Brukthandel.  Målet var å finne en liten kommode eller et lite skap til å ha printer og alle mine ulike printerark på.  (NB! Det skulle være LITE!!! men med skuffer eller hyller i) Til nå har det sett ganske stusslig ut, selv om jeg er veldig glad i det lille bordet somjeg har hatt fra jeg var knøtt liten.

Saturday I visited one of my favourite second hand stores, as I wanted to find a small (SMALL, and I mean SMALL!!!) chest of drawers or cupboard for the printer and all my different printer papers.  Up until now it has been a rather boring corner, even though I am very fond of the small table I have had since I was a small girl.






Men så er det nå engang sånn da, at jeg har vanskelig for å gjøre noe LITE.  Når jeg syr så blir prosjektene store, og ofte velger jeg vanskelige og utfordrende teknikker.  Gjør jeg noe i huset så drar det ofte med seg flere oppgaver.  Og alle barna jeg har laget er større enn meg.  Så da jeg kom inn i butikken så var det første jeg gikk på innenfor døren dette hjørneskapet som ikke var lite i det hele tatt - og det var kjærlighet ved første blikk :-)  For 600 kroner ble det mitt.  Ca 160 cm høyt, 80 cm bredt - det er utrolig hva jeg får inn i bagasjerommet i Poloen! 

Det var slitt utenpå og inni var det malt i en ekkel orangerød farge.



I have a tendency to never do anything SMALL.  My sewing projects are usually large, I often choose difficult and challenging techniques, if I do something in the house it generates more work, and all the children I have made are bigger than me.  So when I entered the store I immediately bumped into this cupboard that was NOT small, and it was love at first sight.  For NOK 600 it became mine.  16o cm x 80 cm, it is amazing what fits into my Polo!

It was dull and worn on the outside, and inside it had been painted in a ugly orange-red colour.


I boden står det flere malingspann med rester etter oppussingen, og tanken var å få brukt opp litt av dette.  Utfordringen var bare at det eneste som var igjen var oljebasert.  Bra at det gikk an å stå ute i garasjen og male :-)  Se så fint det ble!

(Jeg har testet ulike innstillinger på kameraet - derfor er det forskjellige fargetoner på bildene)
I have plenty of leftover paint from renovating the house, and thought this would be a great opportunity to use some of this.  All that was left was oil based, however.  Fortunately I could use the garage for painting.  And look how nice it turned out!

(I have tested different settings on my camera - thus the different colour hues)


1 kommentar:

Lise sa...

Det ble vel fint!!Og i ettertid kan du være glad du har brukt oljemaling. Jeg har malt et gulnet furukjøkken med vannbasert lys maling. 5 strøk, og fortsatt er jeg ikke helt fornøyd!