torsdag 1. april 2010

Peace and quiet...

Jeg liker godt sangen "It's oh so quiet", den viser vel godt hvordan livet kan være.  Stille og rolig noen ganger, skikkelig heftig andre ganger. (Visste dere at Bjørk har den som coverlåt, Betty Hutton sang originaen i 1951!)  Da jeg skulle designe et nytt studiearbeid var det denne sangen jeg hadde i bakhodet.  Heftige farger, rolig budskap (runetegn for fred og ly).  Det ble først quiltet, deretter malt med paintstik, og tilslutt ble runetegnene påført med folie.

Og hvor har man et slikt budskap om ikke på soverommet!

I really like the song "It's oh so quiet", as it tells how life can be very quiet and peaceful sometimes, and loud and filled with action at other times.  (Did you know that it is a cover song for Bjørk? The original is from 1951 with Betty Hutton) When designing a new activity for my C&G course, this song was in the back of my head.  Vibrant colours, peaceful message (runic letters meaning peace and shelter in Norwegian).  It is first quilted, then painted with Paintstik, and finally the runes were added using foil.
And my "new" bedroom was just the right place for this message.


Jeg har ønsket meg en himmelseng i mange år, men soverommet er liksom ikke stort nok til å få inn en real gammeldags 4-poster uten at det ville sett skikkelig overmøblert ut.  Etter å ha studert en del interiørmagasiner kom jeg plutselig på hvordan det kunne gjøres - enkelt og greit.  Så nå sover jeg under en sky av hvit tyll :-)  Og den lille quilten henger rett til venstre.

For a long time I have wanted a bed with canopy, but the bedroom is not big enough for a good oldfahioned 4-poster bed.  After having studied some interior decorating magazines, I suddently knew how to to it - very simple!  So now I am sleeping under a cloud of white tulle :-)  And the small quilt hangs to the left.

Ingen kommentarer: