mandag 5. januar 2009

Juleskitur :-)

Julen er over, det nye året har startet, og vi bretter på nytt opp ermene for ennå et år gjøre en god innsats for konge og fedreland...


Det ble en lang juleferie i år, og med en ukes opphold på Østlandet i strålende vintervær ble det anledning til å gjøre noe jeg ikke har gjort på mange år - få meg en skitur på julaften :-)



Noen få minusgrader, sol fra skyfri himmel, passe mye snø, glitrende snøkrystaller, harespor i snøen og silkeføre gjorde dette til en fantastisk inngang til julehelgen. Måtte vi bare kunne gjøre dette hver jul!

Jack fikk seg et lite støkk da han nesten ble nedrent av en skiløper som kom motsatt vei. (Det var min feil som ikke hadde han i bånd.) Heldigvis gikk det bra både med skiløper og hund, og etterpå tok jeg Jack i bånd - men så hadde han da også fått slik respekt for skiløpere at han kravlet langt uti snøkanten neste gang det kom en på ski motsatt vei!
Da skituren var over med mye løping i nedoverbakke så han ut som en nisse med rim i skjegget!

1 kommentar:

Torill sa...

Hei Siri,
et riktig godt nyttår til deg, og takk for hilsen!
Gleder meg til å følge produktene dine i år, du lager så mye spennende! Du må gjerne kalle deg tekstilkunstner allerede, selv om du har akademisk arbeid sånn ved siden av...
Torill