tirsdag 20. januar 2009

A little bit late...

Like før jul begynte jeg på seks nye dekkebrikker, med tanke på at vi kunne bruke de i jula. Vel, det var andre prosjekt som ble prioritert, og dekkebrikkene ble liggende til nå. Høyrekanten er en del av en av C&G-oppgavene mine, greit å kunne bruke det til noe nyttig! Designet har jeg funnet på selv - og så er det ikke helt julete, er det vel? Går da godt an å bruke utover vinteren :-) Valentines day, f.eks.!


I started working on six new placemats right before Christmas, thinking it would be nice to use them during the holidays. Other projects had to be prioritized however, so they were left undone until now. The border on the right side is from one of my C&G activities - great to be able to use them in projects! I made the design myself, and it is not completely Christmassy is it? I think they can be used throughout the winter - at Valentines day for instance!







Jeg jobber trutt og tappert videre med mine City & Guild studieoppgaver. Det blir påstått at jeg har mye energi - men jeg sier at så lenge jeg har betalt såpass mye for studiet så må jeg bare jobbe videre med det... Dessuten så er det jo både morsomt og utviklende :-) En av "linje-oppgavene" var å finne et
bilde med klare linjer som skulle omsettes til en liten quilt.
Jeg har mange rare bilder - fordelt på ulike tema. Under "Rustbilder" hadde jeg et bilde av et gammelt, rusten plogskjær, dette har jeg nå sydd. Ikke visste han at plogen ville bli et lite kunstverk, bonden som satte fra seg dette i utkanten av en åker i Valldal!





I keep working dilligent on my City & Guild activities. Some say I have lots of energy - but I am telling them that as long as I paid that much money for the course, I just have to keep working at it! Anyway, I find it both fun and challenging. One of the "line-activities" was to find a picture with distinct lines, and make a small quilt out of it.
I have lots of strange pictures, and they are filed under different themes. In my Rust file there was this picture of an old rusty plow that is now made into a small piece of fabric art. Little did he know about this, the farmer that left the plow on the outskirts of a field in Valldal :-)

2 kommentarer:

Monika sa...

Berre du å komme det - men det er ikkje så mye snø her heller no.
Men fint å gå på marka - litt frøse - så da kan ein gå oppå snøen
Ha ein fine dag - klemma

Torill sa...

De spisebrikkene må da varme alle som kan dele et måltid med disse på bordet!