torsdag 22. januar 2009

Steps and logs...

Jeg lærer mye om design - linje, form, balanse, farger - og får nye utfordringer på det området hele tiden. Men tradisjonell lappeteknikk og quilting er også en viktig del av studiet. Slik er det vel med de fleste kreative prosesser - man må kunne grunnlaget for å videreutvikle det.

Log Cabin er min favorittblokk, spesielt fordi den kan settes sammen på flere måter. Denne gangen lagde jeg også Courthouse Steps i samme farger, for å se om de kunne kombineres. Artig å leke med blokkene!







I learn a lot about design - line, shape, balance, colours - and am challenged to create outside my own limits continously. But traditional patchwork and quilting are also important aspects in the course. I guess this is neccessaryfor all creative processes - you have to know the basics before developing it further.












Log Cabin is my favourite block, as it can be put together in several ways. This time I also made Courthouse Steps from the same fabrics, in order to see if the blocks could be combined. It was fun to play around with the blocks!












Kombinasjonen Log Cabin og Courthouse Steps sammen - det må vel bare bli Courthouse Logs? Eller Cabin Steps? Jeg er fornøyd med resultatet - og snart er det en ny løper på spisestuebordet mitt :-)

The two blocks together could be called Courthouse Logs? Or Cabin Steps? I am very pleased with how it turned out - and my dining room table will have a new runner pretty soon :-)




Ingen kommentarer: