søndag 13. juli 2008

Mystery quilt solved...

I april hang jeg meg på Bonnie Hunter's Orange Crush Mystery Quilt sammen med en del andre jenter. Det er meget skjelden jeg syr noe med firkanter og ruter og trekanter, og enda mer skjeldent at jeg følger et mønster laget av andre. Men denne gangen har jeg til og med fullført det! Nå er det kun quilting og lukkekant igjen, det skal regne de neste dagene så det blir kanskje ferdig snart. Originalen har som tittelen sier mye orange i seg, mens min quilt er i kalde farger. Får kanskje døpe den "Ocean Spray"?



Til dette prosjektet er det kun baksidestoffet som er kjøpt nytt (på Lappestua), alt annet hadde jeg fra før. Ikke at det gjorde noe stort innhogg i beholdningen, kanskje bare i det sorte - så der må jeg nok fylle på lageret...

In April I joined Bonnie Hunter's Orange Crush Mystery Quilt along with some other girls. I rarely do quilting projects with squares and triangles, and hardly ever follow patterns made by others. But this time I even finished the project! What is left to do is the quilting and the binding - good task this week as the forecast says rain. The original has - as the title says - much orange in it, while my quilt is made from cool colours. Maybe it should be named "Ocean Spray"?

Only the backing fabric has been bought specially for this quilt (at Lappestua). The rest was already in my stash. It really did not make a big dent in the stash, except that I am now almost out of black fabric - so I will have to find some new...


2 kommentarer:

Elisabeth Augusta sa...

Virkelig flott. Skal gjøre en innsats på mitt etter ferien.

Gudveig HN sa...

Kjempelekkert!