søndag 13. april 2008

Mystery a, b and c...

Mystery A: Denne helga hadde quiltelaget "sy- og inspirasjonshelg". Det var kjekt å kunne ta seg tid til å sy igjen etter et par måneder uten nål og tråd! Og ikke minst var det hyggelig å være sammen med likesinnede syglade damer :-) Vi hadde ikke noe tema, skulle bare jobbe med det vi selv ville eller holdt på med eller gjøre ferdig ufo'er - problemet var bare at jeg visste ikke helt hva jeg skulle sy på...
Wenche hadde nettopp begynt på en Mystery Quilt (Orange Crush Mystery), og jeg kom på at det kunne kanskje være en ide å begynne på. Del 1 gikk ut på å sy 150 four-patch i mørke og lyse farger. Mine ble sorte og rosa. Skal bli spennende å se fortsettelsen!

Mystery A: Our guild had an "inspiration-weekend" yesterday and today. It was good to start sewing again after a couple of months without needle and thread. And it was great to spend time together with my sewing friends! No set theme, but just working on our own projects. My problem was that I did not know what to do...
Wenche had just started on the Orange Crush Mystery quilt, an I thought that might
be fun to try. In part 1 we were to make 150 fourpatches in light and dark colours. Mine are black and pink. It will be fun to continue!



Mystery B: Hva skal dette bli? Jeg er ikke sikker selv - båten blir til mens man ror, heter det. Tror det ender opp på stuebordet! Som vanlig er jeg i svart og rosa/lilla humør :-)

Mystery B: What is this going to be? I am not sure myself - but I think it will end up on my dining table. I am as usual in a black and pink/purple mood :-)


Mystery C: Jeg har fremdeles ikke funnet batteri-laderen til kameraet mitt. Hvor det er blitt av er et stort mysterium! Jeg har rasjonalisert fotograferingen i påvente av at den skulle dukke opp, noe som har vært trasig. Men nå har jeg gitt opp og bestilt en ny. Den gamle dukker vel opp når den nye kommer!

Mystery C: I have not been able to find the battery charger for my camera. Where it has gone is a great mystery! I have rationalised taking pictures while waiting for it to turn up, rather stupid really! But now I have ordered a new one. The old one will probably show up when I get it!

Bildet under er ikke et mysterium - bare en sovende pelsdott!

The picture below shows no mystery - just a sleeping furball...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

LilleMø sa...

Snakk om å vere tøff jente... Du har aldri vore redd for nye utfordringar. Kjekt å sjå alt du har fått til! Tenkjer på deg:-)