lørdag 17. november 2007

Ferdig - finished - finito :-)

Endelig ble jeg ferdig med eksamensoppgaveteppet mitt! Nå har jeg fått fotografert det, skrevet en kort evaluering av prosjektet, beregnet kostnader i både tid og materialer, og sendt alt elektronisk til min lærer Catherine Nicholls. Så er det bare å vente på om det er godkjent og om jeg har sendt inn nok informasjon til å få mitt "7822-10 Level 2 Patchwork and Quilting Certificate" fra City and Guilds of London. Kurset har tatt meg 11 måneder, jeg har storkoset meg hele tiden :-) og lært utrolig mye om både håndtverket og om design ved å få fantastisk inspirerende tilbakemeldinger og råd fra læreren. Over nyttår spørs det om jeg ikke starter på neste del!
Det er morsomt å se at det som i utgangspunktet var noe hvitt stoff og fargepulver er blitt et stort og fargerikt teppe.

I have finally finished the second assessment for the course. Today I took pictures of the quilt, wrote a short evaluation about the project, calculated both time and materials, and sent it all by email to my teacher Catherine Nicholls. Now all I have to do is to wait and see if it is approved, and if I have sent enough information to receive my "7822-10 Level 2 Patchwork and Quilting Certificate" from the City and Guilds of London. The course has taken me 11 months, and it has been a wonderful and fun time - I have learned so much about both the craft and about design by receiving very inspiring feedbacks and messages from the teacher. Thank you, Catherine! I will probably start the next course right after Christmas!
It is fun to see what started out as some white fabric and dye powder ended up as a large and colourful quilt.
Som belønning for at jeg er ferdig har jeg kjøpt "thr3fold. the journal of creative vision" http://www.thr3foldjournal.com som er skrevet av Linda Kemshall, Laura Kemshall og Catherine Nicholls. De to førstnevnte driver nettstudiet mitt, sistnevnte er min lærer. Gleder meg til å lese heftene! Det følger med CD'er også med demonstrasjoner og mønstre og teknikker og...
As a reward for finishing the course, I have treated myself to "thr3fold. the journal of creative vision" http://www.thr3foldjournal.com) written by Linda Kemshall, Laura Kemshall og Catherine Nicholls. Linda and Laura run the City and Guild centre, Catherine is my teacher. I cannot wait to read the journals! They also include CD's with video demonstrations, patterns, techniques...

2 kommentarer:

Wenche sa...

Siri, det ble nydelig, og jeg er sikker på at det går bra. Håper å få se den "live" på neste møte.

Ja, jeg har virkelig hatt sy-ånden med meg sist dagene...og det er så godt.....

merete sa...

Så flott at du er ferdig med studiumet og at du har tid for litt mer trivielle utfordringer (som julegåten)...
Nydelig belønning du fant deg: jeg bestilte akkurat bøker som tar for seg noe av det samme, - spennende.