søndag 2. mai 2010

ps. is!

En av de store og trendy interiør-greiene nå er bokstaver.  Jeg må innrømme at en av mine få (?) svakheter er interørblader, og i de fleste av de ser man bilder av bokstaver som pynt.  Det samme ser man i mange interiørblogger.  Så trendy som jeg selvfølgelig er, så ville jeg ikke være noe dårligere.  På kjøkkenveggen har jeg en smal hylle kjøpt på IKEA, og der var det plass til noen små bokstaver.  M og A og T var utsolgt, men det var flust med S'er og P'er og I'er.  Men det som skulle være en trendy interør-greie er plutselig blitt en kilde til fornøyelse.


Normalt står det SPIS på hylla.  Det er jo det man skal gjøre på kjøkkenet! 

Men hvis en av oss er i dårlig humør - f.eks. hvis frøkna synes det går tungt med studiene eller jeg ser at det pissregner ute og likevel må ut med Jack, så er det lov å flytte litt på bokstavene...

Og så kan det absolutt brukes til en påminning til handlelista!

Skulle ønske jeg hadde kjøpt flere bokstaver slik at vi kunne skrevet flere ord!  Det betyr kanskje en ny tur til Interiørhuset på Hadeland Glassverk neste gang jeg er på Hønefoss-besøk...



Mafia Quilt Update:


2 kommentarer:

QuilteLine sa...

Du har klart å fange noen skikkelig fine sjø- og himmelmotiver i den nederste delen der :-) Blir spennende å følge dette prosjektet videre!

Lise sa...

Morsomt!!Jeg er så svak for ord-spill! Blir spennende å følge quilten. Tar du en utfordring? JEg ble spurt om å skrive et blogginnlegg om hva som inspirerer meg til å sy. Det har jeg gjort i dag. Og da lurer jeg på hva som inspirerer deg??