fredag 2. mai 2008

Wallpaper - wallflower - veggpryd...

Det er ikke lett å velge riktig tapet! Nå er det stua som skal pusses opp, selv om det var det eneste rommet her som egentlig var fullt brukbart. Men vegg-til-vegg teppe er ikke helt min greie, og mønsteret i stukturtapeten ble liksom bare mer og mer utpreget etter som jeg så på det. Snart kommer vel stråene krypende ut av veggen...men nå har jeg begynt å rive det gamle tapetet.

Som sagt - det er IKKE lett å velge tapet. Det er så uendelig mye fint å velge mellom, og ettersom det er moderne med en mønstret fondvegg er det dermed mye fint og møstret å velge fra. Så skal det passe med andre farger i huset og med møblene, ikke være for slitsomt å se på, passe til egen stil... kom fram til en favoritt etterhvert! NB! Bildet er fra nettsiden til Storeys, ikke fra min stue!
Choosing the right wallpaper is not easy! The living-room is next in line to be renovated, even though it was the only livable room when I moved in. Wall-to-wall carpet is not my thing, and the structure in the wallpaper became more and more visible. It seems as the straws will be creeping out of the wall soon... so I have started to tear it down!

There are so many wonderful patterns to choose from and it is modern to have a bold pattern on one wall. But it has to match the colours in the rest of the house and the furniture, must not be to busy... I finally found my favourite. The picture is from the Storeys' website, and not from my living-room.
Mens jeg hadde gøy med å velge tapet, plukket jeg like gjerne ut et sprekt et til gangen også. Skal på en liten vegg (der det stygge skapet sto) - resten av gangen er hvit/lys grå. Litt moro skal man jo ha!
While I was having fun shopping wallpaper, I found a bright one for the hall also. It will be on a small wall (where the ugly closet was), while the rest of the room is white/light grey. We are allowed to have some fun!


1 kommentar:

Lise sa...

Det blir jo såååååå fint! Jeg har snudd ryggen til alt innendørs for tiden - nå er det hagen som gjelder - men jeg vet at vi burde få gjort noe innendørs - får legge planer for høsten mens jeg nyter vår og for-sommer!!