søndag 17. oktober 2010

Toys for big girls...

Mitt gamle Panasonic kompaktkamera
har vært en trofast følgesvenn i flere år, og jeg er egenlig svært fornøyd med billedkvaliteten.  Men noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde flere muligheter.  Så nå har jeg gått til innkjøp av et speilreflekskamera :-) 
Og skal også investere i et makro-objektiv :-)
Det spørs om det blir tid til å sy så veldig mye framover, nå!

Jeg vurderte enten Canon EOS 500D (som jeg kjøpte) eller 550D som kostet kr. 1000,- mere.  Da jeg spurte jyplingen i butikken hva han ville anbefale, og hva som var de viktigste forskjellene, fikk jeg etter litt betnkningstid følgende svar:  "Med 550'n følger det med fotokurs.  Med det andre får du en fotobok."  Hallo! Enda bra jeg hadde gjort hjemmeleksa mi og visste nok til at jeg kunne ta et valg selv.

My old Panasonic compact camera has been a faithful companion for several years, and I am really very happy with the quality on the images.  But it would have been nice to have some more options sometimes, so I have bought a digital SLR camera :-)  And am also going to invest in a macro objective :-)  I wonder if I will find time to sew from now on?

I was going to buy either Canon EOS 500D (which I bought) or 550D which cost NOK 1000 more.  When I asked the kid at the store what were the main differences, and which would he recommend, he
though for a while and answered:  "You get a photo class with the 550, and a photobook with the 500."  Great!  Good thing I had done my research before going to the store!


 Jeg har forresten sydd litt småtteri i det siste, rene samlebåndet kan man vel si.  Har hivd meg på trenden med lin og blonder og gammeldagse bilder.


Actually, I have done a little bit of sewing lately, making sort of an assembly line.  Got trapped by the new trend with linen and lace and vintage images.

2 kommentarer:

Bjørg sa...

Det er mange som lager julegaver. Er du også tidlig ute med det? veldig fine er de!

Lise sa...

Gratulerer med kamera!Gleder meg til flotte naturbilder framover...