fredag 1. oktober 2010

An experiment and a challenge...


 I sommer ble jeg den (u)heldige vinner av en stor stoffpakke med 23 ulike stoff på quiltelagets sommeravslutning.  Etter en tur i tenkeboksen visste jeg hvordan jeg skulle bruke stoffet.

I was the (un)lucky winner of a pile of 23 different fabrics at the guild's summer meeting.  I did a dive in my Thinktank, and came up with an idea how to use the fabrics.
 Det var jo en offisiell utfordring, dette her, og alle stoffene skulle brukes.  Det var lov å legge til annet også. 

This was an official challenge, and all fabrics were to be used in the final project. 

Nå er jeg omtrent ferdig, men har noen små tilleggsgreier å gjøre ferdig før jeg kan vise fram hvordan det ble.

I am just about done, but have to finish a few extras before I can show you how it turned out to be.

Jeg er medlem av nettstedet FiberArts/ Mixed Media, og der har jeg nå gått inn i en gruppe med tittel "Monthly Experiment".  For å gjøre det litt enkelt, så kan jeg vel si at å gjøre stitchery er vel et eksperiment for meg?  Dette er ikke helt min greie, men det har altså med utfordrings- prosjektet å gjøre.      

Mønstrene er tegnet av Cheryl Seslar, og jeg har blitt helt hekta på å sy med silketråd.  Glatt og fint :-)

                 
I am a member of the web-community FiberArts/Mixed Media, and just joined a group called "Monthly Experiment".  To make it easy for myself, I am tempted to say that stitchery is an experiment?  This is absolutely not my thing, but it is connected to the challenge-project.  The stitchery is designed by Cheryl Seslar, and I have become hooked on sewing with silk thread.  Smooth and nice :-)

1 kommentar:

snippen sa...

Spennende Siri! Kjekt å se at bitene kunne brukes! Gleder meg til å se den ferdig!