mandag 27. oktober 2008

Techno quilter...

Tidligere i høst gikk jeg på kurs hos Hanne og lærte en teknikk for å sy vesker og bager. Laptopen min trengte et sted å være når den ikke skulle brukes, så jeg tenkte det kunne være gøy å se om jeg fikk til å sy en pc-veske.

Jeg har brukt japanske stoff, de synes jeg er tøffe og står i stil til en tøff bruksgjenstand. Til Flying Geese blokkene brukte jeg "Triangles on a roll". Flott måte å sy perfekte blokker - så lenge man treffer strekene :-)




Earlier this fall I went to a class by Hanne where we learned a technique how to make bags and purses. My laptop needed a place to stay when not in use, and I thought it would be fun to make a computer bag.

I used Japanese fabrics, I think they are cool and just right for a useful item. For making the Flying Geese blocks I used "Triangles on a roll". A great way to make perfect blocks - as long as you sew on the lines :-)

2 kommentarer:

Hanne sa...

Very cool lap top keeper Siri :-)

Monika sa...

Heia :-)

Ja den kom fort den snøen - og reiser sikkert like fort også :)
Fine vesker du har laga
Smil fra monika