søndag 13. januar 2008

Dragonflies

Jeg fikk den store gleden av å bli invitert til å holde nettkurs gjennom Quilter's Threads. Dessverre måtte jeg si det i fra meg akkurat nå, men håper å få gjort det senere. Kurset ville dreie seg mest om å pynte stoff, dvs maling, stensilering, trykk, perler, folie - alt som gir det lille ekstra til stoffet eller det ferdige produktet. Et av prosjektene som (kanskje ) blir med er en liten kortmappe jeg har laget.

I was thrilled when I got an invitation to teach an online class through Quilter's Threads. Unfortunately, I had to postpone the class until later this year. The class will be about embellishing, such as painting, stencilling, stamping, beadwork, foiling - things that add a little pizzazz to the fabric or finished project. One of the samples I made up is a small case for fabric cards.



Først hadde jeg et stykke stoff som ble håndmalt. Gullprikkene er malt med Lumiere fra Jacquard.

First I handpainted a piece of fabric. The gold dots are made from Lumiere by Jacquard.

Deretter brukte jeg en ferdig kjøpt stensil fra Panduro for å få malt på øyenstikkere med Shiva paintstiks og tannbørste.

Then I used a stencil from Panduro to add the dragonflies, using Shiva paintstiks and a toothbrush.

Nå begynner stoffet å bli litt mer spennende!

The fabric is beginning to look better!

Stoffet ble quiltet på maskin, øyenstikkerne fikk perlepynt, og jeg påførte noen små biter av folie hist og her.

The fabric was machine quilted, the dragonflies got their beads, and I added small bits of foil.

Til slutt ble mappen sydd sammen. Som mønster brukte jeg en liten gaveeske med kort jeg kjøpte.

Finally the case was folded and sewn. The idea was taken from a small box with giftcards bought in a store.

3 kommentarer:

Lise sa...

Nydelig!! Jeg gleder meg over bloggen din,
Lise

Sandra Wyman sa...

Great to see the whole process of making it! I love dragonflies too

Wenche sa...

Har gitt deg en utmerkelse, se bloggen min