søndag 30. november 2008

Advent

Det er første søndag i advent! Jeg har vært alene hele helga og har benyttet tiden til å være kreativ og produktiv - ikke så galt at det ikke er godt for noe :-)
Lekser (4 av 18 oppgaver i denne modulen) har jeg gjort, julegaver og andre juleprosjekter er jobbet på og adventskalendere er på plass.

It is the first Sunday in Advent. I have been by myself all weekend, working hard on my homework and other projects. I have to make good use of all spare time :-)
I have done my homework (4 out of 18 activities in the current module), worked on Christmas presents and other projects, and the advent calenders are ready.





Jeg har kjøpt en forundringspose på Lappestua med 24 gaver i, tror det er første gang på over 30 år at jeg har adventskalender!!!
Engelen kjøpte jeg på Sicilia forresten. Men samme engel så jeg i en butikk her også, så mye for etniske greier!


I bought myself a surprise bag with 24 gifts at Lappestua. Yeah, I will have a calender for the first time in more than 30 years!!!!
The angel was bought in Sicily - but I found the same angel in a store here as well. So much for etnic souvenirs!




Og som seg hør og bør så er ungenes kalender på plass med sine små overraskelser ...


Traditions are important - the children's gifts are in place...










I fjor så jeg en adventsstake i et vindu - jeg ble helt fasinert av den enkle fasongen, og var helt i hundre da jeg fant samme stjerne i en butikk forrige helg (turte ikke ringe på for å spørre hvor den var kjøpt). Det var bare så vidt jeg greide å vente en hel uke før den kom på plass :-} men det får da være måte på å være ivrig etter å få opp julepynten!
Last year I spotted a lamp in a window, and was fascinated by the simplicity. I did not dare to ring the doorbell to ask where they had bought the lamp - so I was happy when I found it in a store last weekend. I could barely wait to put it in my window, but I was able to wait until today.













Ingen kommentarer: