fredag 26. september 2008

How to get new fabrics...

Mor har mye vondt i ryggen, og har derfor gitt opp å sy - dessverre. Men det betyr også at hun gir bort stoff-samlingen sin :-) Da jeg var på Hønefoss i helgen fikk jeg med meg stoff for en liten formue!

My mother's back is really bothering her, and she has decided to give up sewing. But it also means giving away her fabric collection :-) When I visited last weekend I left with fabrics worth a small fortune!


Morsomt stoff til små sminkepunger eller noe til jenterommet...

Fun fabric for small makeup-pouches or something for the girls room...



... og så mye flott sort og hvitt stoff, alltid like anvendelig...

... and quite a bit of black and white fabrics, ...I am often out of blacks...

... julestoff til nye juleduker og løpere. Hoffmann sine stoff er bare helt fantastiske!

... Christmas fabrics for new Christmas runners and tablecloths. Hoffmann's fabrics are just wonderful!

Og her er MANGE meter - men dette skal mor få igjen som julegave. Hvis noen har tips om hvordan jeg skal sy et sengeteppe av dette vil jeg være evig takknemlig! Log Cabin er det eneste tradisojnelle mønsteret jeg er fortrolig med - og det blir feil med disse stoffene.

And LOTS of yards of these fabrics - but my mother is going to get them back as a Christmas present. If somebody will give me any ideas on how to make a quilt for her bed out of this, I will be grateful for ever :-) You see, the only traditional pattern I feel comfortable with is Log Cabin, and I don't think that will do justice to this collection!

4 kommentarer:

Hanne sa...

Hello Siri :-)
You could try making kaleidoskop for example.
If I can help you, don't hesitate to be in touch.

Lise sa...

Hei!Hanne har en god ide der!! Så mange flotte stoffer du har overtatt. Litt av en skattekiste det...Takk for kommentaren på bloggen. Er tilbake etter to herlige uker i Hellas, prøver å komme ajour med vaskemaskin og mailer......

Kari Aspenes sa...

Svineheldige du, men uheldige mamma.

Jeg har blitt hekta på "Half square triangles on a roll".
Superenkelt, nøyaktig uten slit og flott resultat.

Rullene kan du blant annet kjøpe hos www.quilteliv.no

QuilteLine sa...

Hei Siri, jeg tenkte på også på rullene med triangler og sagtannstjernene i siste nr av Norsk Quilteblad.
Rullene vet du hvor du får kjøpt ;-)