søndag 31. august 2008

Playtime...

Jeg skal ha tema på Quiltelaget onsdag kveld om bruk av Paintstiks. Av alle ting og tang og diverse greier man kan bruke på stoff og prosjekter så er dette absolutt en av mine store favoritter.
Egentlig var det fint tur-vær i dag, men det har blitt mye turer og lite kreativitet i det siste, så jeg fant fram "blanke ark og fargestifter" og lekte meg et par timer.

On Wednesday I will be demonstrating Paintstiks at the guild meeting. Of all the things and gadgets I am using in my projects, this is absolutely one of my favourites!
The weather was really perfect for taking a hike, but I have been doing a lot of hiking and not much creative stuff lately, so I took out my paints and fabrics and played for a couple of hours.
Dette var stoffene jeg brukte. Vanlig hvitt lerret, rosa småblomstret, og et stoff jeg hadde farget selv som ble en ubestemmelig guffen brufarge.
Jeg skal demonstrere ulike teknikker - både med børster, "rubbing", sjablonger og maskering.
The original fabrics were plain white cotton, pink calico, and a fabric I had dyed a while back that got an awful brown colour.
I will be showing several techniques - brushing, rubbing, stencilling and masking.
Og her er det jeg endte opp med. Nå skal det få ligge og tørke et par døgn før jeg varmefikserer det. Etter onsdag skal det bli til bl.a. ny kjøkkenløper!
This is what I made. After a few days I will heat set the fabric. And after the demonstration on Wednesday I am going to make a new runner for my kitchen table!

1 kommentar:

Wenche sa...

For det første gratulere med veloverstått........

Dette ser spennende ut, bare så dumt at jeg ikke skal være på møtet denne gangen.......